riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Över hundra år…

Lämna en kommentar

Över hundra år...

Är hundra år gammalt? Nej inte för en skola. Tänk dig det är hundra år av utveckling! Jag som funderar heter Bianca. Min klass hade äran att göra en show till hundraårsjubileumet 2012. Naturligtvis ville min vän och jag vara med och då vi båda gillar western ridning gjorde vi en liten uppvisning med våra egna hästar. Ida hade med sig sin travare och jag min shettis och vi lekte cowgirl och indianer. Vi skojade först bara om idén men sedan trodde våra lärare på idéen och frågade om vi ville ha med det i showen. På Riddersberg gillar vi alla typer av hästar och inriktningar och det blev en succé för oss båda och vi fick publiken att skratta. Vi arbetade i veckor innan för att allt skulle blir perfekt. Även klassens riddare var med och hela ridhuset blev till en gammal ruin när han kom in med sin springare och det kändes som om alla hade på sig gamla klänningar och smuts på kinderna. Stämningen var underbar och luften var full av spänning. Så tycker jag att det är på Riddersberg: med lärarnas hjälp och elevernas skämt kommer man långt.
// Bianca 3H

Kommentera

