riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Det låter ganska sjukt…men jag längtar faktiskt till skolan!

Lämna en kommentar

Det låter ganska sjukt...men jag längtar faktiskt till skolan!

Till er som funderar över att gå Häst på Riddersberg!
Jag är en tjej som går på Häst-naturvetenskap på Tenhults Naturbruksgymnasium. Jag skulle vilja skriva lite om hur jag upplever mitt gymnasieval till er som har tänkt att söka hit. Jag började ettan som en väldigt nervös liten tjej, kände ingen alls. I högstadiet gick jag i en skola i stan, så det blev en stor förändring. När jag kom in i stallet för första gången (nervös som tusan) möttes jag av en varm doft av häst och ett stort leende. Redan då sjönk nervositeten. Jag blev visad runt och fick umgås med min klass. Det var lättare än jag trodde att prata med alla, men det var för att vi delade ett intresse.

Riddersberg är en så otroligt härlig plats att vara på. Jag ville ha min utbildning med naturvetenskap, samtidigt som jag vill hålla på med mitt intresse. Därför är naturbruksprogrammet perfekt. En del dagar kan vara jobbiga, kemi eller matte hela dagen, men om man har en heldag på Riddersberg dagen efter känns allt mycket lättare. Då får man en paus från allt, får umgås med härliga lärare och vänner, rida och vara i stallet.

Man längtar faktiskt till skolan, det låter ganska sjukt, men så är det!

Jag ångrar inte mitt val, Är du intresserade av hästar och vill ha en bra utbildning, sök till Tenhults Naturbruksgymnasium!

Kommentera

