riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Rolls Royce – älskad från första stund

Lämna en kommentar

Rolls Royce - älskad från första stund

Hej! Matilda heter jag och går nu mitt sista år på Tenhults naturbruksgymnasium inriktning professionell hästskötare. Jag tänkte skriva en presentation om min favorithäst här på skolan.

Rolls Royce
född:2002
Royal-Good Future
Ägare: Tenhults naturbruksgymnasium

Han heter Rolls Royce även kallad ”Roine”. Roine är en valack född 2002 och är efter Royal-Good Future. Roine är tävlad 1 meters hoppning och har tävlat LA dressyr. Han är en väldigt trevlig och go häst. En riktig läromästare då han är säker i både hoppning och dressyr. Mina personliga åsikter om honom är att jag älskade honom redan från första början. Första dagen i ettan fick vi rida här på skolan och då fick jag äran att rida Roine. Och vi klickade från första början och han har varit min favorit redan från dag 1.

Kommentera

