riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

En erfarenhet rikare

Lämna en kommentar

En erfarenhet rikare

Någonting jag tycker är väldigt positivt och som ger väldigt mycket både ansvarstagande och kunskap är att Tenhults naturbruksgymnasium erbjuder APL utomlands. Jag själv var i England hos Angelie Von Essen med en klasskompis. Hon utbildar hästar upp till svår hoppning, hon tävlar dessutom i världscupen, hur coolt är inte det?! Att kunna ta ansvar bara av att köpa sig en flygbiljett, en biljett som skulle ta mig till en erfarenhet rikare, någonting jag drömt om länge, att kunna få utveckla både min ridning och mina kunskaper inom hästskötaryrket både hemma och på tävling, att få chansen och förtroendet att rida välutbildade hästar på en gård ingen någonsin kunnat föreställa sig. Den känslan när man klev ur planet helt ensamma i ett helt nytt land, helt nya människor…den hoppas jag att fler får uppleva. Jag kan tänka mig att både jag och min kompis såg helt förvirrade ut när vi stod där som två fån… helt galet roligt att få komma till ett stall där verkligen allting är helt perfekt, det är då man börjar inse varför man går på Tenhult… med de omdömen vi fick med oss hem så förstår man hur mycket vi har fått lära oss och hur mycket vi kunde ta med oss tillbaka till skolan. Ni borde alla ta chansen att en gång under era tre år på Tenhult åka utomlands, ett minne för livet och en erfarenhet rikare! Kanske är det så att ni bestämmer er för att helt enkelt börja jobba som hästskötare utomlands efter studenten, det är i alla fall min tanke och jag hoppas att det blir fler som vågar ta steget och chansen att göra det.

Kommentera

