riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Elin är nöjd med sitt val

Lämna en kommentar

Elin är nöjd med sitt val

Hej!
Jag heter Elin och går inriktning professionell hästskötare, och går mitt sista år här på Tenhults Naturbruksgymnasium.
Tänkte skriva lite om skolan till er som har tänkt att söka hit!
Jag var en väldigt blyg tjej som hade väldigt dåligt självförtroende när jag började här, jag var väldigt nervös när jag skulle tala inför andra, men det har verkligen förändrats, nu när jag går mitt sista år här så kan jag stå inför vilken klass som helst och prata utan problem. Denna skolan har verkligen fått upp mitt självförtroende, och gjort att man verkligen kan tro på sig själv och stå upp för vem man är!
Jag har lärt mig mycket nya saker på skolan, sådant som man har blivit ännu bättre på eller sådant som man inte hade en aning om innan man började här. När jag går ut skolan kommer jag ha med mig mycket bra kunskap och lärdom.
Vi här på skolan utgår från vissa kompetenser:
Självförtroende, initiativförmåga, Ansvarstagande, Helhetssyn, Socialkompetens, Kunskap.
Dessa kompetenser har man verkligen stor nytta av när man ska ut i yrkeslivet.
Så tveka inte att söka till Tenhults Naturbruksgymnasium!

Kommentera

