riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Lyckan av att vara uppskattad.

Lämna en kommentar

Lyckan av att vara uppskattad.

Jag har alltid varit den blyga personen, den personen som inte vågat säga något för att inte få ett psykiskt påhopp som jag alltid brukade få. Bara för att jag inte tänker och tycker som alla andra, var jag utanför.

Men min vän fanns alltid där för att stötta mig. Jag hade gett upp hoppet om skolan, jag fick dåliga betyg och jag siktade inte alls på att gå gymnasiet. Det var tack vare min vän och mentor som jag fann hoppet igen, de hjälpte mig med det jag hade svårt för, stöttade mig och tog tag i den jobbiga situationen med mina så kallade ”klasskompisar”.

Nu idag går jag tredje året på Tenhults naturbruksgymnasium och är hur nöjd som helst! Jag har nya vänner som förstår sig på mig, tröstar mig om jag är ledsen. Ja, helt enkelt så ställer de alltid upp, så som det ska vara med klasskompisar. Jag trivs här och är väldigt glad att jag har fått en ny chans.

Jag vill tacka all underbara personer som har stöttat mig hela vägen fram tills nu. Nu längtar jag att stå där den sista dagen i studentmössan med min underbara klass med många härliga personligheter!

Joanna Lindgren NB11H

Kommentera

