riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

En hälsning från min APL på Lövsta Seminstation!

Lämna en kommentar

En hälsning från min APL på Lövsta Seminstation!

Jag har min andra APL på Lövsta Seminstation som ligger norr om Stockholm, jag har bara varit här ett par dagar men trivs redan JÄTTEbra! Här har dom unghästar, avelsston och hingstar. Det är jättespännande att vara i sådana här miljöer och man lär sig hur mycket som helst! Alla här är trevliga och man får göra mycket varierat arbete tycker jag som att va med på samling av hingstar, förbereda hästar för arbete, rida fram hästar, hantera unghästar, följa med till veterinären och så klart vanliga stallsysslor som att mocka, fodra m.m.

Anläggningen är superfin och hästarna är helt underbara, även om de flesta hästar är fyra eller yngre så är de coola och så välhanterade att man nästan tror att de är mycket äldre, det är verkligen hur fina hästar som helst!

Kram Elin S NB12H

Kommentera

