riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Jag är Hanna

Lämna en kommentar

image

Det är jag som är Hanna och nu ska jag berätta lite om både mig själv och skolan.

Jag går i 2:an inriktning professionell hästskötare och är en av dem som läser kursen Kommunikation. Det bästa med skolan är att man får lära sig om sitt intresse. Och hur roligt är inte det? Rida på skoltid är allt lyxigt! Jag har fått massa nya kunskaper om hästar det året jag gått där. Ser fram emot att få ännu mer de två kommande åren!

 Islandshästar är det jag håller på med utanför skolan och det är just den rasen jag vill jobba med i framtiden. Även om inte skolan lär ut något om islandshästar ser jag inget dåligt i det, mycket är ju faktiskt ganska likt och jag får dessutom lära mig om andra raser vilket jag ser som väldigt positivt. Breda kunskaper! Jag har själv en islandshäst på 7 år som heter Atli.

 

Om du inte vet vem jag är så håll blicken lågt för jag är nog lätt kortast på skolan 😉

 

Kommentera

