riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Hej alla glada!

Lämna en kommentar

Mitt namn är Frida Adolfsson och jag är 17 år.
Jag tänkte skriva lite om mig själv och vad just jag fastnade för när det gäller Tenhults naturbruksgymnasium.
Jag har inte ett speciellt fartfyllt och spännande liv. Jag tar dagen lite som det kommer. Att slappa framför en film är min specialitet men självklart så älskar jag ju att vara i stallet.
På min fritid har jag ridit både dressyr, hoppning och western och allt är lika roligt. Nu på sommarn har jag dock tagit vara på det fina vädret och gett mig ut på långritter i skog och mark… SÅ HÄRLIGT!
Jag har ingen egen häst utan rider hos bekanta.
Nu till det viktigaste… varför valde jag Tenhults naturbruksgymnasium? Och varför valde jag en utgång inom häst?
Jo, för ett år sedan började jag här på Tenhults naturbruksgymnasium. Det var ett självklart val… Jag menar tänk att få möta och arbeta med djur i skolan! Är det inte fantastiskt!? Att liksom få en lite mer varierad vardag och inte bara sitta i skolbänken och pränta in tal efter tal…
Och varierad vardag det kan man räkna med när man går här, men framförallt en rolig och spännande sådan.
Det går inte en dag utan att man lär sig något nytt om hästar.
Men framför allt, vilka go’a lärare!! Ett riktigt härligt gäng! Skrattgaranti varje dag!
Jag har alltid gillat djur, inte bara hästar utan även hundar, katter, kaniner, kor, höns, elefanter… ja jag gillar nästan alla djur men jag har alltid gillat hästar mer… Haha, jag kan nog inte minnas ett enda år då inte ”en häst” har stått längst upp på önskelistan… det är egentligen den ”största” anledningen till varför jag valde att gå häst linjen men det var såklart inte bara därför. Jag har nämligen vänner som gått och som går på Tenhults nbg och jag har alltid förvånats över vilken sammanhållning det är på skolan. Man blir så bra behandlad!
Man behöver aldrig oroa sig för att någon ska prata dåligt om en utan man kan vara sig själv och man kan växa både kunskapsmässigt och som person.
Helt enkelt ett klockrent val! 🙂

DSC_0059

Kommentera

