riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

En dag på sommarmöte i Värnamo

Lämna en kommentar

IMG_20140831_140515

Jag hade aldrig varit på fölvisning. Kan ni tänka er att första gången var den 30 augusti 2014? Och inte stod jag vid sidan av och kollade på fölisarna, utan jag var faktiskt en av dem som visade en fölunge! Jag har fortfarande lite svårt att ta in att de valde mig. Jag som inte alls har någon erfarenhet av att visa hästar. Snacka om tillit! Kerstin som är jordbrukslärare på skolan hade med sitt ardenner sto (Malona) och hennes hingst föl (Bolon).

Jag fick visa lilla Bolon och min kompis fick visa Malona.

Det gick så bra och Bolon fick bedömningen klass 1. Vi fick beröm från både domarna och lärarna! Det var riktigt roligt och jag fick en ny erfarenhet på köpet. Det var personal från skolan som körde oss till Värnamo. Det gjorde de för att visa upp vår skola för både vuxna, ungdomar och barn på hushållningssällskapets sommarmöte. Tenhults naturbruksgymnasium är en satsande skola och det läggs ned mycket tid, energi och omtanke på oss elever.

Kommentera

