riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Det är jag som är Vendela

Lämna en kommentar

15

Som det stod i vårt första inlägg, är jag 17 år fyllda. Jag går inriktningen proffesionell hästskötare och det är jättekul! Vi får lära oss allt om hur man sköter hästar på ett proffsigt sätt.

Vi som läser kursen kommunikation sa att vi skulle ha som en röd tråd i första inlägget på bloggen, ”vad tycker jag är det bästa med Riddersberg?”, och det första jag fick upp i huvudet är Gospel! Gospel delar platsen som skolans största häst tillsammans med Vostok, han är en genomsnäll valack f. 97. Gospel är jätteduktig i både dressyr och hoppning, inte helt enkel enligt många, men vad man lär sig mycket av honom! Jag som kan vara lite osäker när det kommer till hoppning känner mig helt säker på hans rygg och på honom skulle jag nog våga styra på nästan vad som helst. Första gången jag red på Riddersberg var det faktiskt på Gospel, då gick jag i 8an och jag var där på provridning. Han är en bra kompis!

På tal om bra kompisar så finns det ett flertal sådana på Riddersberg. Här får alla vara med trots olika kunskapsnivåer och erfarenheter 🙂
En till väldigt bra sak med Riddersberg är att man som hundägare smidigt kan ta med sig sin lilla vän, där kan de antingen vila i hundstugan (ett litet mysigt hus som ligger precis utanför stallet) när man har lektion eller om lärare tillåter få vara med på lektionerna!

Kommentera

