riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

APL på Charlies

Lämna en kommentar

Jag har haft min APL på Charlies häst och hund i Jönköping, och jag har haft det super bra! Jag var väldigt sugen på att prova något nytt och jag tyckte att butik verkade som en rolig grej att testa, och det var det också! Jag har mestadels fått plocka upp nya varor som kommit och då prismärka det, men jag har också fått vara ute i butiken och hänga ut nya varor och göra om på lite avdelningar och väggar, och det har varit så roligt att se att det blev så fint efteråt! Har även fått jobba en del med packning inför Stockholm International Horseshow där Chalies skulle ha en försäljningsmonter, och det var också väldigt kul att se hur tänket är kring packning till en sån sak, hur mycket man ska ha med av allt och vilka storlekar som prioriteras och lite vad ska reas ut och vad ska inte.

Alla jag har jobbat med har varit väldigt trevliga, hjälpande och tillmötesgående, tycker också att jag med tiden fick mer och mer tillit från alla och sånt är alltid kul att känna! Att få se en butik lite ”bakom kulisserna” tycker jag var väldigt spännande. Att liksom få se hur det ser ut inne på lagret och lite tänket hur man tänker med vad som ska gå ut i butiken och vad som ska vara kvar inne på lagret. Sådana saker man inte märker av när man går in i en butik och ska handla liksom. Även tänket hur man ska hänga ut saker och liksom för att det ska se så snyggt ut som möjligt var kul att lära sig, och jag kände hur det tänket blev bättre och bättre för varje dag som gick. Så en liten sammanfattning för mina 3 APL veckor är att det var väldigt kul att lära sig något nytt och det känns som butiksjobb kan vara ett framtida yrke för mej!

Så om det är någon som är sugen på att testa något annat så rekommenderar jag er verkligen att vara på Charlies, och se hur det går till.

bild 2

bild 1

Kommentera

