riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

APL på Åsens by

Lämna en kommentar

Jag har haft min praktik på Åsens by i Haurida. Ingen dag var den andra lik förutom fodring av djuren. Det måste man ha nästan samma tid varje dag eftersom djur lär sig när det är mat.

På Åsens by har de två ardennerhästar, kor, hönor, får och kaniner. Alla djuren är svenskaraser, de flesta är utrotningshotade och kan därför vara lite rädda.

Jag fick vara med och klippa kor, pensla hönsfötter, märka varor och inreda lite i butiken, och varit med och städat och fixat inför julmarknaden den 29 – 30 november. Så det var mycket med det.

Personelen var väldigt trevliga, det var väldigt lätt att komma in i gruppen.

Sista dagen fick jag för första gången i mitt liv rida en ardenner det var väldigt kul! En rolig upplevelse. Freja var en rolig och speciell häst. Men den var lite större än skolans hästar 😉

Sen fick jag även tömköra den andra ardennern Dolly.

.Åsens by

Kommentera

