riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

APL på stall Sjövik

Lämna en kommentar

Jag har varit & praktiserat hos Anneli Wetterström på stall Sjövik! Det har varit jätte kul & lärorikt, Anneli har ca 7-9 hästar i arbete som hon utbildar/tävlar. De flesta av dessa hästar är till försäljning sen finns det en & annan som hon bara har för tillridning.

På min praktik fick jag rida lite hästar, longerat hästar, gjort i ordning hästar & hängt med på tävlingar. Dagarna gick rätt snabbt, jag började jobba vid 8/9 tiden på morgonen & slutade senast vid 4 på eftermiddagen så det var mycket bra arbetstider!!

Med tanke på att man aldrig har varit ute i arbetslivet som ”hästskötare” var det väldigt bra att få en bild på hur det yrket man utbildar sig till ser ut i verkligheten & om det verkligen är något man vill göra sen när man slutat skolan. Men iaf jag är mycket nöjd över min praktik plats!

/ Clara 🙂

Kommentera

