riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Min första APL – Höreryds islandshästar

Lämna en kommentar

Min första APL

Jag har haft APL i 3 veckor hos Charlotte Järnland (Höreryds islandshästar) och det har verkligen varit super! Jag har lärt mig massor och framförallt om ridning då det var det mesta att göra där, bara rida en efter en. Både unghästar och lite äldre hästar så varierad ridning. Nästan varje gång jag red fick jag som en lektion kan man säga, vi red ut tillsammans och hon lärde mig massa olika knep. De första gångerna jag red kände jag mig riktigt kass, de var verkligen svårt att få till det bra. Men tillslut började jag få in tekniken och vilken skillnad det blev! Allt blev så mycket lättare och jag bara satt och skrattade i sadeln så himla roligt det var!

IMG_1760
Man krånglar verkligen till det i ridningen..
Dom här nya knepen har jag haft nytta och kommer ha nytta av efteråt, jag är väldigt glad över att jag fick lära mig dom!
Jag har såklart inte bara ridit, vanliga stallsyslor ingår ju alltid.

Charlotte frågade om jag ville ha med mig min häst och få rida lektioner för henne och den chansen vill man ju inte missa, så min häst har varit med mig hela tiden och det har ju bara gjort praktiken roligare!
Nästan varje dag fick jag en lektion på honom, hur perfekt är inte det? Det var verkligen det jag behövde, någon som tjatar på mig hela tiden flera dagar i sträck. Jag har fått ett helt nytt tänk med honom som har fungerat riktigt bra!

Jag kan inte komma på något negativt om denna APL, allt har varit perfekt. Charlotte har varit en bra handledare, hon var riktigt snäll och verkade dessutom tycka det var kul att lära ut. Jag har fått med mig massor med ny kunskap som jag är helt säker på att jag kommer ha nytta av.

/ Hanna Nb13h

Kommentera

