riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Hej alla!

Lämna en kommentar

klara

Det är jag som är Klara. Jag är inne på mitt tredje år här på Tenhults naturbruksgymnasium, och trivs lika bra nu som från dag ett. Att jag valde just Tenhult, inriktning häst, beror egentligen på en ren slup. Jag fick hem en broschyr om skolan och bestämde mig för att åka på ett öppet hus. Efter den dagen visste jag att här skulle jag passa in som handen i handsken.

Det bästa med skolan är gemenskapen.

Jag har fått vänner för livet.

Att varje dag få göra det man älskar tillsammans med sina vänner är oslagbart. Inte bara sitta inne i en lektionssal dag in och dag ut. Utan att ha heldagar i stallet med t.ex. hoppning, dressyr eller uteritt.
Dessa tre år har även gått väldigt fort, kommer fortfarande ihåg min fösta dag. Alla minnen, galna upptåg och kunskap man fått med sig. Detta är sådant jag kommer minnas tillbaka på hela mitt liv. Så funderar just du på att välja Tenhults naturbruksgymnasium, tveka inte!

Kommentera

