riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Vännerna är viktigast

Lämna en kommentar

emelie2
Jag heter Emelie Haage och har precis börjat läsa kursen kommunikation. Jag har gått på Tenhults Naturbruksgymnasium i snart 3 år och i sommar tar jag studenten. Nu har vi en uppgift att skriva ett blogginlägg här på Riddersbergsbloggen, och det står stilla i huvudet. Ska jag skriva om ledorden? Hmm.. nä.. alla vet väl vad ansvar och social kompetens betyder. Ska jag skriva om hästarna här? Nej det har så många gjort innan mig. Jag kan istället skriva om vännerna jag har fått här under mina år på Riddersberg.

Jag kom hit efter att ha gått två veckor på ett annat gymnasium, så resten av klassen hade redan lärt känna varandra lite. Jag kände en person sen innan, men vi var inte så nära då. Men hon hjälpte mig att komma in i gruppen väldigt mycket och nu är hon en av mina bästa vänner. Jag har ganska lätt för att skaffa vänner så det tog inte lång tid innan vi blev ett gäng som hängde ihop, vi alla delade ju ett intresse, även om alla inte var lika intresserade.

Jag vill speciellt nämna en person som slutade här i 2an, som är min allra bästa vän. Vi har så många planer att se fram emot och jag undrar hur det hade sett ut om vi hade tappat kontakten, jag är vääääldigt glad att vi inte gjorde det!

En rolig grej är att en tjej i klassen som jag kände redan från början att jag inte tyckte om har blivit en av mina bästa vänner. Vi gick i parallellklass från 5an till 9an innan vi började här. Då var vi varandras motsatser och ogillade varandra (jag ogillade i alla fall dig men jag vet att du älskade mig i smyg) Hon visade sig vara väldigt lik mig på många olika sätt och ändå inte.

Det var lite om mina vänner, och det är tack vare skolan jag hittade dom och nu har jag vänner för livet!
Tack för mig
emlie1

Kommentera

