riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Heej!

Lämna en kommentar

Jag heter Linn och går mitt tredje år på Tenhults naturbruksgymnasium med inriktningen professionell hästskötare. Just nu läser jag en kurs som heter kommunikation och jag och mina vänner är den nya bloggredaktionen. I detta blogginlägg kommer ni att få lära känna mig!
Jag är en social och utåtriktad tjej som tycker om att prata, lyssna, sjunga och rida såklart! Att överraska och göra folk glada är också en härlig sak att göra!

Tiden här har gått fort och det känns som att det bara var igår som man åkte till skolan första dagen i ettan och träffade alla klasskamrater. Det var nervöst, pirrigt men samtidigt spännande. Jag var hur nervös som helst då detta blev en helt ny start för mig. Man åker till en helt ny skola där man inte känner någon sen innan PLUS att man kommer träffa så många olika människor på en dag. Men vet ni vad? Det gick riktigt bra. Jag har idag vänner som jag aldrig har haft förut och vänner som jag kommer ha kvar för resten av livet.

Det är svårt att förklara vad det är som gör att denna skola är så bra eftersom det finns så många olika positiva sidor, Men om jag skulle välja så är nog den absolut bästa sidan här att gemenskapen är så himla bra. Vi har flera härliga aktiviteter på skolan som upprepas varje år och som är otroligt uppskattat hos både elever och lärare, I alla fall enligt mig.

Nu är det bara några månader kvar av skolåret innan sommarlovet kommer tillbaka. För mig och mina kamrater så blir det vårt sista.
Jag har haft så himla fina år här och jag är så tacksam för all kunskap och för alla vänner jag har fått.
Tack

!linn med föl

Kommentera

