riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Simply the best

Lämna en kommentar

Jag tänkte istället för att prata om mig själv och hur mycket jag gillar denna skolan så ska jag presentera en av våra underbara skolhästar, som är en av mina favoriter.

polly

Foto: Anna Borefur

Simply the best som kallas för Polly är ett sto på 15 år. Hon är en dam med personlighet och kan se lite skräckinjagande ut då hon oftas har öronen bakåt.. Men egentligen är hon väldigt snäll att pyssla med, dock har hon sina åsikter om vissa saker så som att knoppas eller friseras, för det är jobbigt tråkigt. Men något som denna dam tycker om det är att hoppa! Det är i pricip det ända tillfället man ser Polly med spetsade öron när hon ser hindret. Även om hon inte är en stjärna i dressyren så är hon underbar att hoppa, och tar sin ryttare med gjädje över alla hinder man styr mot!

Kommentera

