riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Hejsan-hoppsan bloggen!

Lämna en kommentar

Jag är en tjej på 19år som går sista året, jag tänkte berätta för er hur mycket våra skolmästerskap stärker oss elever. Jag som elev har dock bara varit med en gång men känner bara utav den gången att jag blev mycket modigare och vågar mer. När jag var med och skulle in och hoppa framför Victoria Almgren så blev jag väldigt nervös och spänd. Jag kom runt banan felfritt, dock gick det väldigt fort och det blev lite missförstånd mellan mig och skolhästen Nelly. Allt gick bra och vi hade kontroll på läget, det enda som snurrade i mitt huvud var nog bara att jag ville komma runt felfritt och känna mig nöjd över att jag vågade. När jag kom ut ur ridhuset och hade hoppat klart så skakade jag som bara den, sen insåg jag att jag precis klarat det och blev jätteglad.

elin Ljungberg

Skolmästerskapen här på skolan är väldigt bra på det sättet att det blir som en slags tävling, man får testa och se hur det kan gå till och på ett ungefär hur det kan se ut på en tävlingsplats. Det är bra träning för de som är lite publikrädda och för de som är rädda för att misslyckas. Saken är den att du får misslyckas för att det är sånt som händer och skulle det ske så är det bara att vänta tills nästa gång och försöka att göra det bättre. Det som framförallt jag tycker om med skolmästerskapen är att det finns möjlighet att göra detta när man inte har egen häst och att du gör det tillsammans med dina lärare som känner dig och vet hur du fungerar.

Jag ser väldigt mycket fram emot Riddersbergspokalen, som är en terräng tävling för oss 3:or i Musslebo på skolans egen ”terrängbana”.

Kram Elin Ljungberg 3H

Kommentera

