riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Mer APL!

Lämna en kommentar

Här kommer nästa rapport från en APL-plats, denna gång från Victoria som verkligen har en spännande APL! Tack, Victoria!
//Anna-Karin

Hejsan!

Mitt namn är Victoria Tellner och jag går då i 14H jag är just nu på praktik uppe i Stockholm på Beridna Högvakten. Tänk ändå att 3 veckor har gått nu, eller ja nästan. men jag tänkte att berätta lite vad jag har fått göra på min praktik. När jag kom dit första dagen på min praktik så fick jag hjälpa till med deras stalltjänst som är lik på skolan. Efter när vi var klara med stalltjänsten så var det fika klockan 9 ungefär samma tid som på Riddersberg. Vid halv 10 så var det annat att göra tillexempel få rida men det fick inte jag göra i alla fall. Inte dem första dagarna. Det var det mer att lära känna hästarna och vad de heter och vad hagarna var osv. Men lite framåt av veckorna så har jag fått rida. Jag har fått rida 3 olika hästar som heter Nyon, Vidar och Takt. Alla de är paradhästar. De som går till slottet. Men jag har fått rida Vidar som mest för att han inte klarar av att rida med en massa andra hästar. Man skulle kunna kalla att han har hästfobi för andra hästar. Så jag har fått rida honom som om han vore min häst. Men vad jag har fått mer göra? Jo, det är att ta in hästar och fodrat och det gör alltid stallposterna. Men annars så är jag mycket med soldaterna dem som mockar och rider. Ja detta var allt om vad jag får göra på dagarna.
Victoria

Kommentera

