riddersbergsbloggen

Välkommen att följa oss på Tenhults naturbruksgymnasiums hästanläggning. Växande i en attraktiv skola.

Veckans skolhäst: Little wave

Lämna en kommentar

Jag gillar verkligen alla våra skolhästar men nu har vi kommit till en av mina personliga favoriter: Little Wave eller LW som han ibland kallas. Vi köpte honom som 6åring från Ida Berglund i Hakarp. De hade i sin tur importerat honom från Tyskland som 3åring. Han gick 4årschampionatet i hoppning och tävlade 120 som 5åring. 

Ida beskriver honom som mycket rolig att utbilda och att han ville alltid göra rätt. Hon skriver även att snällare häst finns inte att hitta 😊 

2014 hade jag med mig LW till flyinge när jag gjorde prov för diplomerad unghäst utbildare. Kraven för hästen som skulle vara med där var msv dressyr, 120 hoppning och att de skulle gå terräng. Han klarade detta galant och bättre häst kunde jag nog inte haft med mig. 

Detta var lite om vår fantastiskt vänliga och duktiga Little Wave .

Han är född 2003 e Licanto u Widula  ue Wellenreiter. Uppfödd av Thomas Kramer.

Kommentera

